IV Kongres Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG - RELACJA
Od czterech lat Kongres Relacji Inwestorskich SEG jest miejscem, gdzie spotykają się przedstawiciele spółek giełdowych odpowiedzialni za relacje z inwestorami oraz kontakty z mediami. W związku z tym, że w ostatnim czasie Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych prowadzi szereg działań wspomagających popularyzację CSR wśród spółek notowanych na GPW, tegoroczny KRI bazował głównie na tematyce wpływu pozafinansowych czynników na wartość spółki publicznej.
Opis
IV Kongres Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG odbył się w dniach 12-13 czerwca br. w Hotelu OSSA w Ossie k. Rawy Mazowieckiej.
Pierwszego dnia KRI zaplanowane zostały dwie dyskusje panelowe poświęcone zagadnieniom społecznej odpowiedzialności biznesu. Pierwsza sesja dotyczyła CSR jako elementu strategii firmy, druga natomiast wpływu dobrej komunikacji CSR na relacje inwestorskie i wycenę spółki. Uczestnikami obydwu debat byli eksperci w tym zakresie. CSR w Polsce jest kojarzony z „wydawaniem pieniędzy”. Wraz z zaproszonymi specjalistami chcieliśmy zmienić to postrzeganie i pokazać Państwu, że społeczna odpowiedzialność biznesu to sposób strategicznego zarządzania firmą. Na koniec części plenarnej, wyłonieni zostali laureaci Konkursu Złota Strona Emitenta oraz zaprezentowany został Raport, jaki powstał na bazie V edycji Konkursu. Przedstawione zostały także kryteria szóstej edycji ZSE.
Po części merytorycznej zaprosiliśmy Państwa na Wieczór Kibica, podczas którego uczestnicy mieli możliwość obejrzenia transmisji meczu piłkarskiego Polska - Rosja, aby w atmosferze wspólnego kibicowania, rozpocząć część integracyjną Kongresu, której uwieńczeniem była doskonała muzyka na żywo. Drugiego dnia, jak co roku, odbyły się zajęcia praktyczne poświęcone zagadnieniom podnoszenia jakości relacji inwestorskich.
Tematów do dyskusji było oczywiście bardzo wiele i nie wszystkie udało się zamieścić w programie Kongresu. Część z nich była zatem dyskutowana podczas rozmów kuluarowych oraz w mniej formalnej atmosferze, przy kolacji.
Kongres RI nie tylko gwarantuje wysoki poziom merytoryczny, ale również jest bardzo ważny dla integracji środowiska związanego z rynkiem kapitałowym w Polsce.
Program
12 CZERWCA 2012 (wtorek)
12:00 - 13:00 | Rejestracja gości |
---|---|
13:00 - 14:00 | Lunch |
14:00 - 14:10 |
Otwarcie Kongresu
|
14:10 - 14:30 |
Wystąpienie wprowadzające
|
14:30 - 16:00 | Panel Dyskusyjny CSR jako element strategii spółki
Bartek Godusławski, Dziennikarz Redakcji Ekonomicznej, Polska Agencja Prasowa Uczestnicy: Liliana Anam, Manager Zarządzający, CSRinfo Maciej Balcerzak, Kierownik Wydziału Analiz Korporacyjnych i CSR, Orange Polska Monika Kaczorek, Partner, Mazars Barbara Tęcza, Kierownik Zespołu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, Obszar Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej, PKN Orlen Tomasz K. Wiśniewski, Przewodniczący Komitetu Indeksów Giełdowych, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie |
16:00 - 16:30 | Przerwa kawowa |
16:30 - 18:00 | Panel Dyskusyjny Dobra komunikacja CSR a relacje inwestorskie i wycena spółki
Dariusz Witkowski, Dyrektor Generalny, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych Uczestnicy: Dario Mezzaqui, Partner, Message Group Lidia Sobańska, Członek Zarządu, Polska Agencja Prasowa Robert Sroka, Przewodniczący Grupy Roboczej ds. Odpowiedzialnych Inwestycji Mirosław Szczepański, Prezes Zarządu, WSEInfoEngine SA |
18:00 - 18:15 |
Podsumowanie Konkursu ZSE V
|
18:15 - 18:30 | Ceremonia wręczenia statuetek laureatom Konkursu ZSE V oraz Nagrody Specjalnej Ministra Skarbu Państwa |
20:00 | Wieczór Kibica Oglądanie meczu Polska - Rosja połączone z kolacją Zabawa przy muzyce |
13 CZERWCA 2012 (środa)
09:00 - 10:30 | I TURA warsztatów tematycznych |
---|---|
10:30 - 11:00 | Przerwa kawowa |
11:00 - 12:30 | II TURA warsztatów tematycznych |
12:30 - 13:30 | Lunch |
13:30 - 15:00 |
Sesja specjalna: Informacja cenotwórcza - o czym należy informować rynek?
|
Partnerzy
Patronat Honorowy | ||
![]() |
![]() |
![]() |
Patron Strategiczny | ||
![]() |
||
Partner Technologiczny | ||
![]() |
||
Patron Merytoryczny | ||
![]() |
||
Partnerzy | ||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Główny Patron Medialny | ||
![]() |
||
Patroni Medialni | ||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Warsztaty
Grupa I |
---|
Corporate website: why your CEO will soon call you up! (warsztat prowadzony w języku angielskim) |
Alberto Zambolin Partner Message Group |
opis warsztatu
|
Grupa II |
Obieg informacji w Internecie a komunikacja korporacyjna spółki giełdowej |
Monika Grzegorek Specjalista ds. Serwisów Internetowych PAP Biznes |
Bartosz Sawulski Konsultant - Komunikacja Korporacyjna Online Message Group |
opis warsztatu
|
Grupa III |
Www.GPWInfoStrefa.pl - zaprezentuj spółkę w nowej odsłonie portalu |
Jarosław Chyła Dyrektor Oddziału PAP Biznes |
Grzegorz Suteniec Z-ca Kierownika Zespołu Giełdowego, Dziennikarz PAP Biznes |
opis warsztatu
W trakcie warsztatów ukazanie nowych możliwości kształtowania polityki informacyjnej spółki giełdowej na stronie GPWInfostrefa poprzez wykorzystanie profili – miejsc prezentacji wszystkich ważnych danych i newsów o spółce, dzięki którym informacja ze spółki błyskawicznie trafia do szerokiego grona inwestorów. W planie również gra-zabawa mająca na celu wychwycenie niedoskonałości tradycyjnych kanałów komunikacji spółek z inwestorami. |
Grupa IV |
Dialog społeczny jako interakcja biznesu z otoczeniem na przykładzie procesu dialogu w Orange Polska |
Maciej Balcerzak Kierownik Wydziału Analiz Korporacyjnych i CSR Orange Polska |
opis warsztatu
|
Grupa V |
Raportowanie społeczne w kontekście zarządzania w organizacji, jako proces podnoszący jakość informacji prezentowanych interesariuszom, na przykładzie raportowania w Orange Polska |
Małgorzata Piwowar Starszy Specjalista ds. Relacji z Przedstawicielami Społecznymi Orange Polska |
opis warsztatu
|
Grupa VI |
Sztuka budowania relacji z inwestorami |
Mirosław Szczepański Prezes Zarządu WSEInfoEngine SA |
Renata Żukowska Dyrektor Działu Media WSEInfoEngine SA |
opis warsztatu Obieg informacji w obszarze IR |
Grupa VII |
Jak nie udzielać wywiadów - sztuka zachowania się przed kamerą |
Małgorzata Żmijewska-Kukiełka Redaktor GPW Media |
opis warsztatu
Wprowadzenie do wystąpień publicznych - zasady obowiązujące przed kamerą |
Grupa VIII |
Raport roczny jako narzędzie efektywnej komunikacji spółki giełdowej |
Monika Kaczorek Partner Mazars |
Joanna Malec Kierownik Projektu w Dziale Audytu Mazars Audyt |
opis warsztatu
|
Grupa IX |
RESPECT Index w praktyce. Jak zostać spółką giełdową odpowiedzialną społecznie? |
Jacek Kuchenbeker Menadżer w Dziale Zarządzania Ryzykiem Deloitte - TBC |
Tomasz K. Wiśniewski Przewodniczący Komitetu Indeksów Giełdowych GPW w Warszawie |
opis warsztatu
RESPECT Index to pierwszy w Europie Środkowej i Wschodniej indeks spółek giełdowych, działających w sposób odpowiedzialny. Zadebiutował 19 listopada 2009 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Indeks obejmuje swoim portfelem polskie spółki z Głównego Rynku GPW, funkcjonujące zgodnie z najlepszymi standardami zarządzania w zakresie ładu korporacyjnego i informacyjnego, relacji z inwestorami, a także z uwzględnieniem i poszanowaniem czynników społecznych, pracowniczych i ekologicznych. Indeks jest jednym ze wskaźników budujących wiarygodność firm w oczach inwestorów. Jak zatem znaleźć się w gronie spółek tworzących indeks i jak sprawić, aby nie wypaść z jego portfela?
Spotkanie poprowadzą eksperci Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie oraz Deloitte. Warsztat adresowany jest do przedstawicieli spółek giełdowych, które są zainteresowane tematyką społecznej odpowiedzialności biznesu i/lub aspirują do wejścia w skład RESPECT Index. |
Grupa X |
Konkurs Złota Strona Emitenta jako badanie jakości stron internetowych na polskim rynku kapitałowym |
Joanna Bielecka Manager ds. Komunikacji z Emitentem Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych |
Magdalena Raczek Manager ds. PR Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych |
opis warsztatu
Konkurs Złota Strona Emitenta jest organizowany od 2007 roku i ma na celu ocenę witryn korporacyjnych wszystkich spółek notowanych na rynku regulowanym warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych jak i w alternatywnym systemie obrotu -NewConnect. Główną intencją powstania Konkursu była analiza prowadzonych przez spółki notowane stron internetowych pod kątem wartości informacyjnej jak również funkcjonalnego układu, umożliwiającego inwestorowi intuicyjne poruszanie się po witrynie. Modyfikacja kryteriów w kolejnych latach, oparta na wnioskach płynących z poprzednich edycji, miała doprowadzić do nadania kierunku modyfikacji i rozbudowy przedmiotowych witryn, zaś dalsza analiza wzmacniać użyteczność serwisu dla inwestorów, dbałość o zawartość informacyjną, jak również wykorzystywać funkcjonalność strony jako narzędzia do komunikacji z rynkiem.
|
Grupa XI |
Parktyczne aspekty raportowania CSR w kontekście relacji inwestorskich |
Liliana Anam Manager Zarządzający CSRinfo |
opis warsztatu 300 000 terminali Bloomberga codziennie prezentuje 220 wskaźników społecznych i środowiskowych, a inwestorzy oczekują coraz szerszej informacji na temat spółki. Amerykańska SEC wydaje wytyczne w zakresie ryzyk zmiany klimatu. To są nowe trendy, które wpływają na relacje spółki z inwestorami i poszerzają zakres narzędzi komunikacji o raportowanie CSR. Dlatego specjalnie dla uczestników IV KRI przygotowaliśmy warsztat, podczas którego będzie można otrzymać odpowiedź na kluczowe pytania: |
Grupa XII |
Skuteczne wdrażania kodeksu postępowania (etycznego) w spółce |
Ewa Zamościńska Starszy Konsultant CSRinfo |
opis warsztatu Po co firmom są wartości?
Na te pytania odpowiada warsztat przygotowany dla Państwa przez firmę CSRinfo, która wspiera swoich klientów w budowie i wdrażaniu kodeksów postępowania i od 2008 roku systematycznie prowadzi cykle szkoleń z zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu, w tym szkolenie „Zarządzanie przez wartości. Kodeksy etyczne”. |
Grupa XIII |
Analiza ESG spółek w Polsce. Wartość danych pozafinansowych w wycenie spółki |
Robert Sroka Przewodniczący Grupy Roboczej ds. Odpowiedzialnych Inwestycji Ekspert ds. CSR Pracodawców RP |
Marcin Pitura Managing Director GES Poland |
opis warsztatu Razem z nowymi modelami biznesowymi, pojawiła się potrzeba szerszego spojrzenia na publikowane przez przedsiębiorstwa dane. Warto zauważyć, że obecnie aktywa materialne odpowiadają zaledwie za 20% wartości rynkowej firm, resztę wartości stanowią czynniki niematerialne (źródło: S&P 500 Index).
Podczas praktycznych ćwiczeń uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość udoskonalenia swoich umiejętności w zakresie raportowania danych pozafinansowych. Ocenimy techniki raportowania oczami inwestorów i podpowiemy jak przedstawiać dane aby były wartościowe dla analityków przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. |
Grupa XIV |
Relacje inwestorskie z inwestorami indywidualnymi |
Michał Masłowski Wiceprezes Zarządu Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych |
opis warsztatu
|
Kontakt
Kontakt w sprawie Kongresu:
Agata Bednarczyk
Manager ds. Konferencji
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
tel.: (22) 692 49 45
e-mail: kongres@seg.org.pl
Kontakt w sprawie członkostwa w SEG:
Joanna Bielecka
Manager ds. Komunikacji z Emitentem
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
tel. (22) 826 26 89
e-mail: joanna.bielecka@seg.org.pl