VI Kongres HR Spółek Giełdowych SEG
Video z wydarzenia jest dostępne na www.segnet.org.pl
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych miało przyjemność zaprosić na VI Kongres Human Resources Spółek Giełdowych SEG, który odbył się w dniach 19-20 kwietnia 2017 roku w Hotelu OSSA w Ossie k. Rawy Mazowieckiej.
Videorelacja z Kongresu
Kolejna, VII edycja Kongresu Human Resources Spółek Giełdowych SEG zaplanowana jest na 18-19 kwietnia 2018 roku. Już dzisiaj serdecznie Państwa zapraszamy!
Opis
Tematyką tegorocznego Kongresu były Nowe zadania HR w spółkach giełdowych. Zagadnienia były omówione podczas dyskusji panelowych z udziałem wybitnych ekspertów i praktyków HR.
Pierwszego dnia omówiliśmy ewolucję roli HR w spółce giełdowej, w tym model organizacyjny, badanie efektywności HR, zarządzanie kosztami, wynikami pracy oraz zmianą. Następny panel dyskusyjny poświęcony był zagadnieniom dotyczącym niefinansowego raportowania w spółce giełdowej (obowiązki raportowania spółek, zakres raportowania w obszarze pracowniczym i społecznym, korzyści z raportowania niefinansowego). W drugiej części dnia zaproszeni eksperci dyskutowali na temat roli HR w zarządzaniu danymi osobowymi (zakres danych osobowych gromadzonych przez działy HR, gromadzenie ich wynikające z regulacji giełdowych, m.in. MAR). Następnie przeanalizowaliśmy problematykę motywacji kluczowych pracowników (czego oczekują dziś pracownicy i jak spełnić ich oczekiwania w najbardziej efektywny sposób, a przede wszystkim jak wypracować wspólne cele dla pracowników i pracodawców).
Tematów do dyskusji było oczywiście bardzo wiele i nie wszystkie udało się zamieścić w programie Kongresu. Część z nich była zatem dyskutowana podczas rozmów kuluarowych oraz w mniej formalnej atmosferze, przy kolacji.
Po części merytorycznej zaprosiliśmy uczestników do wciągającej gry terenowej, która równocześnie pozwoliła doświadczyć grywalizacji w działaniu, jak również wypracować merytoryczne treści.
Zwieńczeniem dnia była Wieczorna Gala z uroczystą kolacją oraz zabawą przy muzyce.
Drugiego dnia Kongresu zaprosiliśmy natomiast na dwie tury warsztatów tematycznych, które pozwoliły uczestnikom zdobyć narzędziową wiedzę ułatwiającą podejmowanie codziennych wyzwań.
Wydarzenie gwarantowało wysoki poziom merytoryczny, ale również było bardzo ważne dla integracji środowiska związanego z rynkiem kapitałowym w Polsce
Program
19 KWIETNIA 2017 (środa)
10:00 - 11:15 | Rejestracja gości i powitalna kawa |
---|---|
11:15 - 11:30 |
Otwarcie Kongresu |
11:30 - 12:30 |
Ewolucja roli HR w spółce giełdowej
Moderator: Krzysztof Ogonowski, Prezes Zarządu, BPI Polska Prelegenci: Mirosław Dudek, Change & Communications Global Lead w Mars Incorporated Romeo Grzębowski, Prezes Zarządu, Extended DISC Polska Anna Węgrzyn, Kierownik Projektu, Ekspert HR, BPSC SA |
12:30 - 13:00 |
Przerwa kawowa |
13:00 - 14:00 |
HR jako hub raportowania niefinansowego w spółce giełdowej
Moderator: |
14:00 - 15:00 |
Lunch |
15:00 - 16:00 |
Rola HR w zarządzaniu danymi osobowymi
Moderator: |
16:00 - 17:00 |
Motywacja kluczowych pracowników
dr Mirosław Kachniewski, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych Prelegenci: Agnieszka Byszek, Dyrektor medyczny, Braster Tomasz Fronczak, Dyrektor Biura Programów Emerytalno-Oszczędnościowych, TFI PZU SA Arkadiusz Siechowicz, Partner Zarządzający, Westhill Consulting |
17:30 - 19:00 |
Gra terenowa - Grywalizacja w praktyce Opis gry
Po części merytorycznej zaprosiliśmy uczestników do gry terenowej, która równocześnie pozwoliła doświadczyć grywalizacji w działaniu oraz wypracować merytoryczne treści. |
20:00 |
Wieczorna Gala |
W trakcie pierwszego dnia Kongresu wszystkie chętne panie miały okazję, zadbać o zdrowie swoich piersi i poczuć się bezpieczniej, dzięki Brasterowi. Przedstawiciele firmy zaprezentowali produkt do samobadania piersi w domu oraz przekazali, na podstawie losowania, jedno urządzenie wraz z 24 miesięcznym abonamentem. Uczestniczki Kongresu mogły również umówić się na darmowe badanie Brasterem w późniejszym terminie w Warszawie. |
20 KWIETNIA 2017 (czwartek)
7:30-8:30 | Śniadanie (dla osób korzystających z noclegu) |
---|---|
9:00-10:30 | Pierwsza tura warsztatów tematycznych |
10:30-11:00 | Przerwa kawowa |
11:00-12:30 | Druga tura warsztatów tematycznych |
12:30-13:30 | Lunch |
Partnerzy
Partner Instytucjonalny | ||
![]() |
||
Partner Strategiczny | ||
![]() |
||
Partnerzy | ||
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Partnerzy Medyczni | ||
![]() |
![]() |
|
Partner Organizacyjny | ||
Partner Technologiczny | ||
Patroni Medialni | ||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Warsztaty
Grupa I |
---|
Zmiana roli HR a zmiana funkcjonowania firmy |
Krzysztof Ogonowski
Prezes Zarządu BPI Polska |
Michał Prądzyński
Dyrektor Efektywności Organizacji |
Opis warsztatu
W czasie warsztatu uczestnicy będą omawiać w jaki sposób pozycjonować HR, aby z zarządzania zmianą uczynić źródło przewagi konkurencyjnej poprzez: |
Grupa II |
Jak HR może przygotować spółkę do raportowania informacji niefinansowych |
Piotr Biernacki
Prezes Zarządu Fundacja Standardów Raportowania |
Magdalena Raczek-Kołodyńska |
Opis warsztatu
Podczas warsztatu: |
Grupa III |
Nowoczesny proces rekrutacyjny a dane osobowe |
Lucyna Brayshaw |
Grzegorz Leśniewski |
Opis warsztatu
W czasie warsztatu omówimy kluczowe zagadnienia z zakresu przetwarzania danych osobowych pojawiające się w toku procesu rekrutacji, w tym z uwzględnieniem najnowszych zmian w przepisach. W szczególności wskażemy jakie dane można zbierać w czasie rekrutacji i jak to robić oraz jakie są najczęstsze błędy w praktyce na poszczególnych etapach. Poruszymy takie zagadnienia jak tzw. background screening, outsourcing rekrutacji czy rekrutacje ukryte. |
Grupa IV |
Kapitał ludzki i procesy HR w liczbach i wskaźnikach |
Kierownik projektu, Ekspert HR BPSC SA Życiorys |
Opis warsztatu
Podczas warsztatu przyjrzymy się stosowanym w praktykach biznesowych organizacji sposobom obliczania i raportowania:
Poszczególne grupy warsztatowe - pracując na wybranych grupach mierników dla procesów biznesowych oraz cechach pracowników - postarają się wypracować uniwersalne wskaźniki, które pozwolą na monitorowanie i doskonalenie poszczególnych procesów oraz stanu kapitału, dając również odpowiedzi na trudne pytania zadawane przez zarządzających. Postaramy się wspólnie ustalić, które z nich można opublikować w raportach giełdowych, a które powinny zostać do tylko naszej wiedzy. Mapki wskaźników poszczególnych podprocesów zostaną poddane dyskusji na podsumowaniu warsztatu oraz zostaną zebrane w całość i dostarczone wszystkim uczestnikom warsztatu. |
Grupa V |
Najnowsze wyzwania w zakresie prawa pracy |
Agnieszka Lechman-Filipiak
DLA Piper Życiorys
|
Opis warsztatu
W czasie warsztatów skupimy się na praktycznych aspektach ostatnich zmian w prawie pracy. Przedstawimy także kolejne zmiany, które wejdą w życie w tym roku. |
Grupa VI |
Usprawnienie zarządzania ludźmi dzięki Termometrowi Organizacji oraz analizie BIG DATA |
Prezes Zarządu Extended DISC Polska Życiorys |
Opis warsztatu |
Grupa VII |
---|
Bitwa o Talenty - zgrywalizowany program dla najlepszych, którzy wymagają tego, co najlepsze |
Krzysztof Filarski |
Opis warsztatu
- Ile osób kluczowych dla Twojej firmy odejdzie w tym roku do konkurencji i ile Cię to będzie kosztować? |
Grupa VIII |
Jak zbudować przewagę pracodawcy na rynku? |
|
Maciej Jęczmiński |
Opis warsztatu
1) Czy przewagi na rynku pracy są jeszcze potrzebne? |
Materiały
Zapraszamy do zapoznania się z materiałami z Kongresu:
II DZIEŃ
- Zmiana roli HR a zmiana funkcjonowania firmy
Krzysztof Ogonowski, Prezes Zarządu, BPI Polska
Michał Prądzyński, Dyrektor Efektywności Organizacji, BPI Polska
- Nowoczesny proces rekrutacyjny a dane osobowe
Lucyna Brayshaw, Radca Prawny, Manager, Olesiński i Wspólnicy
Grzegorz Leśniewski, Adwokat, Manager, Olesiński i Wspólnicy
- Kapitał ludzki i procesy HR w liczbach i wskaźnikach
Anna Węgrzyn, Kierownik projektu, Ekspert HR, BPSC SA
Dodatkowe materiały:
- Infografika "Podsumowanie Kongresu"
Kontakt
Kontakt w sprawie kongresu:
Anna Grałek
Koordynator Kongresu HR
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
kom. 502 545 550
e-mail: hr@seg.org.pl
Kontakt w sprawie członkostwa w SEG:
Magdalena Cieciura
Specjalista ds. Współpracy z Emitentem
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
tel.: 512 588 425
e-mail: magdalena.cieciura@seg.org.pl