Język: PL | EN Czcionka: A A+ A + + Kontrast: Kontast Kontast Kontast Kontast
III Kongres HR Spółek Giełdowych SEG
Termin:

09.04.2014

10.04.2014

Miejsce:

Hotel Ossa w Ossie k/Rawy Mazowieckiej

Program:

Udział:

Fizycznie

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych miało przyjemność zaprosić na III Kongres HR Spółek Gieldowych SEG, który odbył się w dniach 9-10 kwietnia 2014 roku w Hotelu Ossa w Ossie k. Rawy Mazowieckiej. Partnerstwo nad wydarzeniem objęli: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie jako Partner Instytucjonalny, firma Unicomp-WZA jako Partner Technologiczny, Adecco Poland i BPI Polska jako Partnerzy Strategiczni oraz Business Service, Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group, Crido Taxand, DLA Piper i Instytut Rynku Kapitałowego - WSE Research jako Partnerzy. 

Pierwszego dnia zaplanowaliśmy trzy sesje plenarne na których omówiliśmy problem absencji pracowników, czynników, które mają na nią wpływ oraz możliwości jej ograniczania. Zajęliśmy się także problematyką pracy tymczasowej jako sposobu na rozwiązanie wielu problemów pracowniczych, przy jednoczesnym utrzymaniu (lub nawet podniesieniu) jakości wykonywanej pracy. Wróciliśmy także do kwestii motywacji, poruszanej na poprzednich Kongresach, jednak tym razem poszerzyliśmy spektrum dyskutowanych zagadnień o aspekty podnoszenia wydajności poprzez stosowne procedury nadzoru i kontroli, a także o negatywne konsekwencje „wewnętrznej konkurencji.

Całość Kongresu uświetniła wieczorna kolacja oraz dobra zabawa przy muzyce. Natomiast po części merytorycznej zaprosiliśmy Państwa na pełen adrenaliny trening zespołowy zorganizowany przez byłych żołnierzy elitarnej jednostki GROM!

W drugim dniu Kongresu odbył się cykl warsztatów, który pozwolił Państwu zdobyć bardzo narzędziową wiedzę pomocną w codziennej pracy.

Pozostajemy w przekonaniu, iż zdobyta wiedza i wymiana wzajemnych doświadczeń będą dla Państwa źródłem wielu biznesowych korzyści.

Dodatkowe Informacje

Kolejna, 4. edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG zaplanowana jest na 14-15 kwietnia 2015 roku. Już dzisiaj serdecznie Państwa zapraszamy!

    Zachęcamy do zapoznania się z poprzednią edycją Kongresu HR

    11:30 - 12:30
    Rejestracja gości
    12:30 - 13:30
    Lunch
    13:30 - 13:40
    Otwarcie Kongresu
    Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
    13:40 - 14:00
    Wystąpienie Gościa Specjalnego: Zarządzanie ludźmi w warunkach ekstremalnych
    • Budowanie zespołu
    • Motywowanie
    • Kontrolowanie
    Adam Lizoń Prezes Zarządu Fundacji Byłych Żołnierzy Jednostek Specjalnych „GROM”
    14:00 - 15:00
    Dyskusja panelowa I: Zarządzanie absencją
    • Dlaczego pracownicy chorują
    • Co robią „na chorobie”
    • Jak zmniejszyć absencję chorobową
    • Jak zadbać aby niezwłocznie wrócili do pracy
    Uczestnicy:
    Grzegorz Liszka, Członek Zarządu, Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA. Vienna Insurance Group
    dr n. med. Grzegorz Juszczyk, Dyrektor Działu Profilaktyki Korporacyjnej, LUX MED
    mec. Agnieszka Lechman-Filipiak, Partner, Radca Prawny, DLA Piper
    Arkadiusz Zalewski, Prezes Zarządu, Business Service
    Prelegent: 

    Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
    15:00 - 15:30
    Przerwa kawowa
    15:30 - 16:30
    Dyskusja panelowa II: Praca tymczasowa
    • Wady i zalety
    • Zakres dostępnych pracowników
    • Praca tymczasowa outsourcing
    Uczestnicy:
    Artur Gerwel, Dyrektor Operacyjny, Modis Polska
    Iwona Rybiec, Dyrektor Personalny, ES System SA
    dr Grażyna Spytek - Bandurska, Wicedyrektor Departamentu Dialogu Społecznego  i Stosunków Pracy w Konfederacji Lewiatan, Ekspert komisji Trójstronnej
    Anna Wicha, Adecco Poland, Członek Zarządu, Eurociett
    Prelegent: 
    Dariusz Witkowski Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Dyrektor ds. Regulacji, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
    16:30 - 17:30
    Dyskusja panelowa III: Kij czy marchewka?
    • Granice pozytywnej motywacji
    • Nadzór i konsekwencje a efektywność pracy
    • Blaski i cienie wewnętrznej konkurencji
    Uczestnicy:
    Ewa Boguszewska-Jaczewska, Dyrektor Zarządzający, PKP Intercity
    Beata Górniak, Dyrektor Departamentu Polityki Personalnej, TAURON Dystrybucja
    Michał Marcinkowski, Dyrektor Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, PGE Polska Grupa Energetyczna
    Joanna Sienkiewicz, Dyrektor Działu Zasobów Ludzkich, Lafarge Cement
    Prelegent:
    Krzysztof Ogonowski Prezes Zarządu, BPI Polska
    18:00 - 19:30
    Plenerowy trening z byłymi żołnierzami elitarnej jednostki GROM
    20:00 - 00:00
    Wieczorna Gala: Kolacja przy muzyce
    09:00 - 10:30
    Pierwsza tura warsztatów w grupach
    10:30 - 11:00
    Przerwa kawowa
    11:00 - 12:30
    Druga tura warsztatów w grupach
    Zdjecie prelegenta Mirosław Kachniewski

    Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

    Zdjecie prelegenta Adam Lizoń

    Prezes Zarządu Fundacji Byłych Żołnierzy Jednostek Specjalnych „GROM”

    Zdjecie prelegenta Dariusz Witkowski

    Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Dyrektor ds. Regulacji, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

    Zdjecie prelegenta Krzysztof Ogonowski

    Prezes Zarządu, BPI Polska

    Partner Instytucjonalny
    Partnerzy Strategiczni
    Partnerzy
    Partner Technologiczny
    Patroni
    Krzysztof Ogonowski

    Krzysztof Ogonowski

    Prezes Zarządu, BPI Polska

    Życiorys

    OPIS WARSZTATU

    Współpraca szefa HR z Zarządem przy wdrażaniu strategicznych zmian
    1. Rola zarządzających najwyższego szczebla (Zarządu, szefów jednostek biznesowych) jest kluczowa dla powodzenia strategicznych zmian.

    2. Doświadczenia pokazują, że znaczna część zarządzających ma trudność ze skutecznym pełnieniem tej roli. Czasami okazuje się, że paradoksalnie to zarządzający jest istotnym “opornikiem” dla zmian.

    3. Szef HR w naturalny sposób jest zaangażowany w większość zmian organizacyjnych, stąd kluczowe znaczenie ma umiejętne wspieranie z jego strony zarządzających w pełnieniu ich ról. Z drugiej strony nie jest łatwo przekonać zarządzających pewnych pomysłów, odmiennych niż ich własne – nawet jeśli widzimy, że dotychczasowa ścieżka wdrożenia nie przynosi efektów.

    4. Zagadnienia, które zostaną poruszone podczas warsztatu:
    • Jak zdefiniować rolę i zadania Zarządu?
    • Jakie są główne powody, dla których Zarząd może być “opornikiem” zmiany?
    • Jak sprawić, żeby Zarządzający uświadomił sobie swoje silne i słabe strony w kontekście wdrażanej zmiany?
    • Jak być skutecznym we wspieraniu Zarządu i pomóc mu właściwie wypełniać jego role? – zwłaszcza w sytuacji, gdy trzeba wyrażać zdanie odmienne od swoich przełożonych.
    Michał Bud-Gusaim

    Michał Bud-Gusaim

    Członek Zarządu, BPI Polska

    Życiorys

    OPIS WARSZTATU

    1. W jaki sposób podnieść efektywność organizacji i zespołu poprzez transformację organizacji. Wyzwania stojące przed firmami w Polsce, związane z efektywnością organizacji i zespołów.
    2. Jak przeprowadzić proces transformacji, aby zachować równowagę między jakością wypracowanego rozwiązania a jego wdrażalnością.
    3. Jak budować zaangażowanie pracowników poprzez uczestnictwo w procesie transformacji i jednocześnie zapewnić poufność procesu na etapie tworzenia koncepcji
    4. Jak sprawić, że pracownicy zrozumieją potrzebę zmian.
    5. Jaka jest rola HR podczas transformacji organizacji – przykłady dobrych praktyk i wnioski na przyszłość
    6. Zagadnienia, które zostaną poruszone podczas warsztatu:
    • Wpływ transformacji organizacji na efektywność pracy na poziomie organizacji i zespołu.
    • Przebieg procesu transformacji i role jego kluczowych uczestników
    • Metody angażowania pracowników i ich wpływ na jakość rozwiązań, poziom zaangażowania pracowników i szansę na sukces wdrożenia
    • Rola HR w procesie transformacji i podnoszenia efektywności pracy, warunki skutecznego pełnienia tej roli.
    Anna Wicha

    Anna Wicha

    Country Manager, Adecco Poland

    Życiorys
    Marcin Ostrowski

    Marcin Ostrowski

    Dyrektor Regionu, Adecco Poland

    Życiorys
    Łukasz Koszczoł

    Łukasz Koszczoł

    Dyrektor Regionu, Adecco Poland

    Życiorys
    Rafał Mróz

    Rafał Mróz

    Kierownik Projektu, Adecco Poland

    Życiorys

    OPIS WARSZTATU

    Redukcja kosztów związanych z kluczowym obszarem każdego przedsiębiorstwa, jakim są zasoby ludzkie, nie  musi wiązać się z ograniczaniem liczebności personelu czy zamrożeniem płac, które w rzeczywistości mogą prowadzić do obniżenia efektywności całej firmy. 4 etapowy program Adecco Adjust pozwala odkryć drzemiące w każdym przedsiębiorstwie możliwości optymalizacji kosztów personalnych oraz wprowadzić skuteczne narzędzia do zarzadzania nimi. Od wstępnych analiz, przez audyt i przygotowanie programu wzrostu efektywności, Adecco Adjust pozwala zaoszczędzić firmie do 10% całkowitych kosztów zatrudnienia. Na warsztatach pokażemy, że koszty dużo łatwiej jest optymalizować niż redukować. 
    Anna Wicha

    Anna Wicha

    Country Manager, Adecco Poland

    Życiorys
    Marcin Ostrowski

    Marcin Ostrowski

    Dyrektor Regionu, Adecco Poland

    Życiorys
    Łukasz Koszczoł

    Łukasz Koszczoł

    Dyrektor Regionu, Adecco Poland

    Życiorys

    OPIS WARSZTATU

    Nikt z nas nie zna dokładnie przyszłości, ale można się do niej lepiej przygotować. W obecnym bardzo zmiennym otoczeniu rynkowym przedsiębiorstwa zmagają się z aspektami takimi jak : skrócenia czasu realizacji produkcji/usług, poprawy jakości oraz osiągnięcia niskich kosztów. Jednym z obszarów działalności przedsiębiorstwa, na który wpływają te aspekty są zasoby ludzkie. Dowiedz się, jak wykorzystać nowoczesne narzędzia pozwalające na elastyczne zrządzanie zasobami ludzkimi w sposób bardziej innowacyjny niż wprowadzanie nadgodzin, pojedyncze lub grupowe zwolnienia pracowników , stosowanie długich okresów rozliczeniowych czy utrzymywanie nieefektywnych rezerw personelu. Badania dowiodły, że firmy korzystające z pracy tymczasowej posiadają lepszą zdolność reagowania na wahania rynkowe i dużo  łatwiej radzą sobie z okresami kryzysu.


    Katarzyna Makowska

    Katarzyna Makowska

    Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group

    Życiorys
    Anna Kornecka

    Anna Kornecka

    Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group

    Życiorys
    Sebastian Borowski

    Sebastian Borowski

    Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group

    Życiorys

    OPIS WARSZTATU

    • jak zbudować dobry pakiet ubezpieczeniowy dla pracowników
    • ochrona właściciela firmy i kluczowych menadżerów
    • planowanie sukcesji
    • aspekty podatkowe
    dr Robert Sroka

    dr Robert Sroka

    Dyrektor ds. ESG, Abris Capital

    Życiorys

    OPIS WARSZTATU

    Seminarium ma na celu przekazanie wiedzy opartej na doświadczeniu i praktycznych rozwiązaniach, jak krok po kroku zbudować kulturę etyczną organizacji, która przełoży się na wzrost wartości spółki na rynku.
    Podczas seminarium zostaną poruszone następujące zagadnienia:

    • etyka w miejscu pracy jako element zarządzania ryzykiem
    • budowanie kultury etycznej w organizacji  - od czego zacząć, jak przeprowadzić całościowy proces
    • prezentacja narzędzia IT wspierającego działy HR w budowaniu systemu etycznego oraz poprawę komunikacji wewnętrznej
    • etyka z certyfikatem – uznane na  świecie i w Polsce certyfikaty etyczne dotyczące miejsca pracy
    • współczesne wymagania klientów wobec etycznych praktyk w miejscu pracy
    • znaczenie etyki w organizacji dla inwestorów – jak raportować dane HR
    Agnieszka Lechman-Filipiak

    Agnieszka Lechman-Filipiak

    Partner, DLA Piper Wiater

    Życiorys

    OPIS WARSZTATU

    W ramach warsztatów omówione zostaną m.in. takie zagadnienia, jak czym jest mobbing, a co nie jest mobbingiem - najczęstsze błędy, kto może być sprawcą mobbingu,  co zrobić w przypadku mobbingu i jak zapobiegać temu zjawisku, roszczenia pracowników z tytułu mobbingu.

    Joanna Bielecka

    Joanna Bielecka

    Manager ds. Komunikacji z Emitentem Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
    Kontakt w sprawie członkostwa w SEG

    tel.: (22) 826 26 89

    e-mail: joanna.bielecka@seg.org.pl

    Agata Bartoszewska

    Agata Bartoszewska

    Kontakt w sprawie kongresu

    tel.: 508 101 465

    e-mail: hr@seg.org.pl

    Data aktualizacji: 2021-07-21

    Zobacz również:

    Szybkie menu