Język: PL | EN Czcionka: A A+ A + + Kontrast: Kontast Kontast Kontast Kontast
IV Kongres HR Spółek Giełdowych SEG
Termin:

08.04.2015

09.04.2015

Miejsce:

Hotel Ossa w Ossie k/Rawy Mazowieckiej

Program:

Udział:

Fizycznie

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych miało przyjemność zaprosić na IV Kongres Human Resources Spółek Giełdowych SEG, którego tematyką było "Zarządzanie kadrami w warunkach dywergencji oczekiwań pracowników". Kongres odbył się w dniach 8-9 kwietnia 2015 roku w Hotelu OSSA w Ossie k. Rawy Mazowieckiej.

Podczas Kongresu postarano się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób połączyć w jednym miejscu pracy ludzi różnych pokoleń. Omówiono zmiany w oczekiwaniach pracowników a zmiany w funkcjonowaniu firmy, (nowe wyzwania służb HR wobec ewolucji rynku pracy i nowych oczekiwań pracowników, skuteczną komunikację z wieloma pokoleniami w jednej firmie, różne oczekiwania pracowników względem stylu wdrażania zmian w organizacji). Rozważano jak zarządzać różnorodnością pracowników (innowacyjne benefity - optymalizujące absencje chorobowe oraz wspierające zarządzanie pracownikami, optymalizacja personelu jako niezbędny element utrzymania zdolności konkurencyjnej, dopasowanie form zatrudnienia do różnych oczekiwań pracowników i pracodawcy). Zajęto się także motywacją w warunkach rosnącego zróżnicowania potrzeb pracowników (rolą długo i krótko terminowych systemów wynagrodzeń w strategii zarządzania spółkami giełdowymi, jak obniżyć koszty płacowe przy jednoczesnym wzroście czynnika motywacyjnego, dopasowaniem programów motywacyjnych do indywidualnych potrzeb). Poruszono również temat wykrywania i zapobiegania nadużyciom popełnianym przez pracowników (zróżnicowaniem pracowników jako czynnik zwiększający zagrożenie wystąpienia nadużyć, audyt śledczy i co dalej, zabezpieczenie i wykorzystywanie dowodów przeciwko pracownikom, rola etyki w przedsiębiorstwie - narzędzia, procedury, kodeksy).

Po części merytorycznej odbyła się terenowa gra szkoleniowa KHR 2015. Całość Kongresu uświetniła "Kwadratowa" Gala Wieczorna, kolacja i zabawa przy muzyce.

W drugim dniu Kongresu odbyły się warsztaty tematyczne w II turach.

Dodatkowe Informacje

Kolejna, 5. edycja Kongresu Human Resources Spółek Giełdowych SEG zaplanowana jest na 19-20 kwietnia 2016 roku. Już dzisiaj serdecznie Państwa zapraszamy!


Zachęcamy do zapoznania się z poprzednią edycją Kongresu HR

11:30 - 12:20
Rejestracja gości i powitalna kawa
12:20 - 12:30
Otwarcie Kongresu
Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
12:30 - 13:00
Wystąpienie Gościa Specjalnego: Zarządzanie zespołem gwiazd
  • Czynniki wpływające na skład zespołu
  • Zasady współpracy pomiędzy osobami o różnych oczekiwaniach
  • Praca zespołu w warunkach ekstremalnego zróżnicowania członków
Andrzej Nejman Dyrektor Teatru Kwadrat
13:00 - 14:00
Zmiany w oczekiwaniach pracowników a zmiany w funkcjonowaniu firmy - czyli jak pogodzić wodę z ogniem
  • Nowe wyzwania służb HR wobec ewolucji rynku pracy i nowych oczekiwań pracowników
  • Skuteczna komunikacja z wieloma pokoleniami w jednej firmie
  • Różne oczekiwania pracowników względem stylu wdrażania zmian w organizacji

Uczestnicy:

Christophe Dubus, w latach 2002-2014 Prezes Leroy Merlin w Polsce, Wiceprezes Francusko-Polskiej Izby Przemysłowo-Handlowej (CCIFP)
Paweł Markowski, Członek Zarządu, Odpowiedzialny za rozwój nowych produktów, Benefit Systems
Renata Żukowska, Prezes Zarządu, Instytut Rynku Kapitałowego
Prelegent: 

Krzysztof Ogonowski Prezes Zarządu, BPI Polska
14:00 - 15:00
Lunch
15:00 - 16:00
Zarządzanie różnorodnością
  • Innowacyjne benefity – optymalizujące absencje chorobowe oraz wspierające zarządzanie pracownikami
  • Optymalizacja personelu jako niezbędny element utrzymania zdolności konkurencyjnej
  • Dopasowanie form zatrudnienia do różnych oczekiwań pracowników i pracodawcy

Uczestnicy:

Krzysztof Inglot, Pełnomocnik Zarządu ds. Sprzedaży, Work Service

Agnieszka Lechman-Filipiak, Radca Prawny, Partner kierująca praktyką prawa pracy, DLA Piper

Pawlos Mandzios, Dyrektor Operacyjny, People Care

Katarzyna Twarowska, Prezes Zarządu, Fundacja Liderek Biznesu

Prelegent: 

Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
16:00 - 16:30
Motywacja w warunkach rosnącego zróżnicowania potrzeb pracowników
  • Rola długo i krótko terminowych systemów wynagrodzeń w strategii zarządzania spółkami giełdowymi
  • Jak obniżyć koszty płacowe przy jednoczesnym wzroście czynnika motywacyjnego
  • Dopasowanie programów motywacyjnych do indywidualnych potrzeb


Tomasz Socha Senior Manager, Dział Doradztwa Podatkowego, EY
Karol Raźniewski Associate Partner, EY Polska
16:30 - 17:30
Wykrywanie i zapobieganie nadużyciom popełnianym przez pracowników
  • Zróżnicowanie pracowników jako czynnik zwiększający zagrożenie wystąpieniem nadużyć
  • Audyt śledczy i co dalej?
  • Zabezpieczanie i wykorzystywanie dowodów przeciwko pracownikom
  • Rola etyki w przedsiębiorstwie – narzędzia, procedury, kodeksy


Marcin Bizoń Senior Manager, Dział Zarządzania Ryzykiem Nadużyć, EY
Piotr Hans Konsultant, Linia Etyki
Jakub Kraszkiewicz Dyrektor w Dziale Zarządzania Ryzykiem Nadużyć, EY
18:00 - 19:30
Terenowa gra szkoleniowa KHR 2015
20:00 - 00:00
" Kwadratowa" Wieczorna Gala
  • Quiz
  • Kolacja i zabawa przy muzyce
07:00 - 09:00
Śniadanie dla osób korzystających z noclegu
09:00 - 10:30
Pierwsza tura warsztatów tematycznych
10:30 - 11:00
Przerwa kawowa
11:00 - 12:30
Druga tura warsztatów tematycznych
12:30 - 13:30
Lunch
Partnerzy Instytucjonalni
Partnerzy Strategiczni
Partnerzy
Partner Technologiczny
Michał Grzybowski

Michał Grzybowski

Partner, Szef Zespołu Human Capital Dział Doradztwa Podatkowego, EY

Życiorys
Rafał Tołwiński

Rafał Tołwiński

Manager w Zespole Human Capital, Dział Doradztwa Podatkowego, EY

Życiorys

OPIS WARSZTATU

  • Innowacyjność w zarządzaniu kapitałem ludzkim - najświeższe trendy i przegląd najlepszych doświadczeń w zakresie wynagrodzeń.
  • Czy zarządzanie efektywnością w podatkach osobistych może iść w parze z etyką?
  • Jak praktycznie wdrożyć rozwiązania przynoszące oszczędności, zapewniając realizację celów, bezpieczeństwo i komfort zarządzających?
Jakub Kraszkiewicz

Jakub Kraszkiewicz

Dyrektor w Dziale Zarządzania Ryzykiem Nadużyć, EY

Życiorys
Zuzanna Dobrowolska

Zuzanna Dobrowolska

Członek Zarządu, Linia Etyki

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Wdrażanie kanałów komunikacji dla celów zgłaszania nieprawidłowości w miejscu pracy przez sygnalistów (szanse i zagrożenia)

W trakcie  warsztatu uczestnicy dowiedzą się:

  • Jak przeprowadzić wdrożenie linii do zgłaszania nadużyć
  • Jakie są główne zagrożenia oraz korzyści płynące z wdrożenia
  • Jak sformułować prawidłową komunikację do pracowników
  • Czego wystrzegać się podczas wdrożenia
Na przykładzie zostaną zaprezentowane szczegóły dotyczące wdrożenia kanałów komunikacji o nadużyciach w dużej grupie kapitałowej.
Marcin Kuczkowski

Marcin Kuczkowski

Head of Product Development, Work Service

Życiorys

OPIS WARSZTATU

  • Czym jest efektywna elastyczność i kiedy warto ją zastosować?
  • Studium przypadków – elastyczność na przykładach w branżach produkcyjnej, handlowej, usługowej
  • Wypowiedzi ekspertów – eliminowanie napięć i optymalizacja obszaru HR
  • Warsztat – elastyczność sezonowa
Beata Pilichowska

Beata Pilichowska

External Relations Manager, Work Service

Życiorys
Ewa Apostoluk

Ewa Apostoluk

Menadżer ds. Projektów HR, Work Service

Życiorys

OPIS WARSZTATU

1. Analiza sytuacji - Rynek kandydata: przedstawienie wyników badań rynku kandydata
2. Narzędzia Employer Brandingowe

  • Pracodawca on-line czyli marka w sieci
  • Pracodawca off-line
  • The Dream Employer
3. Except budget - just sky is the limit
Michał Bud-Gusaim

Michał Bud-Gusaim

Członek Zarządu, BPI Polska

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Na czym polega specyfika wdrażania zmian w polskich firmach w porównaniu do innych krajów?

  • Co robimy najlepiej, jakie dobre praktyki stosujemy?
  • Jakie błędy popełniamy najczęściej? O czym zapominamy?
  • Co jeszcze warto i można zrobić, aby wykorzystać wnioski z badań dla skutecznego wdrażania zmian – z jakich rozwiązań może korzystać HR, aby być w tym zakresie partnerem dla biznesu
Podstawą do dyskusji będą wnioski z badań dotyczących skuteczności wdrażania zmian w organizacjach w Polsce, w tym w spółkach giełdowych. BPI Polska prowadzi te badania w  ramach globalnego benchmarkingu dobrych praktyk w zakresie zarządzania zmianą, realizowanego przez PROSCI.
Krzysztof Ogonowski

Krzysztof Ogonowski

Prezes Zarządu, BPI Polska

Życiorys

OPIS WARSZTATU

W jaki sposób menedżerowie wysokiego szczebla mogą znaleźć czas na to, co najważniejsze w zmianie?

  • Kim są „Sponsorzy” zmian (członkowie Zarządu, szefowie oddziałów, jednostek biznesowych, Pionów), na czym polega ich rola podczas wdrażania strategicznych zmian.
  • Jakie są główne powody, dla których Sponsor zmiany może nie być wystarczająco skuteczny w swojej roli.
  • Co zrobić jako Sponsor, aby znaleźć czas na rzeczy najważniejsze, dla powodzenia zmian?
  • W jaki sposób szef HR może pomóc Sponsorom zmian w skupieniu się na priorytetach – zwłaszcza w sytuacji, gdy trzeba wyrażać zdanie odmienne od swoich przełożonych.
Agnieszka Lechman-Filipiak

Agnieszka Lechman-Filipiak

Partner, DLA Piper Wiater

Życiorys
Michał Synowiec

Michał Synowiec

Radca Prawny, DLA Piper

Życiorys

OPIS WARSZTATU

  • Pracownik jako podmiot dopuszczający się czynu nieuczciwej konkurencji.
  • Pracownicze czyny nieuczciwej konkurencji: naruszenie tajemnicy pracodawcy, nakłanianie do określonych zachowań
  • Czy pracownik może dopuścić czynów nieuczciwej konkurencji innych niż naruszenie tajemnicy pracodawcy i nakłanianie do określonych zachowań
  • Tajemnica pracodawcy i jej ochrona w trakcie i po ustaniu stosunku pracy
  • Doświadczenie i wiedza pracownika jako dobra osobiste pracodawcy
  • Odpowiedzialność za czyn nieuczciwej konkurencji

Joanna Bielecka

Joanna Bielecka

Manager ds. Komunikacji z Emitentem Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Kontakt w sprawie członkostwa w SEG

tel.: (22) 826 26 89

e-mail: joanna.bielecka@seg.org.pl

Marta Irena Radek

Marta Irena Radek

Koordynator Kongresu HR i RI

tel.: 506 083 400 / (22) 826 26 89

e-mail: hr@seg.org.pl

Data aktualizacji: 2021-07-26

Zobacz również:

Szybkie menu