Język: PL | EN Czcionka: A A+ A + + Kontrast: Kontast Kontast Kontast Kontast
V Kongres HR Spółek Giełdowych SEG
Termin:

19.04.2016

20.04.2016

Miejsce:

Hotel OSSA, Ossa

Program:

Udział:

Fizycznie

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych miało przyjemność zaprosić na V Kongres Human Resources Spółek Giełdowych SEG. Kongres odbył się w dniach 19-20 kwietnia 2016 roku w Hotelu OSSA w Ossie k. Rawy Mazowieckiej.

Tematyką tegorocznego Kongresu była „Redefinicja roli HR w spółkach giełdowych”. Zagadnienie to zostało omówione podczas dyskusji panelowych z udziałem wybitnych ekspertów i praktyków HR.

Pierwszego dnia postaraliśmy się zdefiniować biznesowe wymagania wobec HR. Zostały również omówione nowe wyzwania HR spółek giełdowych związane ze zmianami w dziedzinie raportowania dotyczącego CSR, które obowiązywać będą od 2017 roku, gdyż nowe regulacje mogą istotnie wpłynąć na pozycję polityki HR w strategii rozwoju spółki. Ponadto, postaraliśmy się przedyskutować wpływ zmian demograficznych na kształtowanie działów HR. Zajęliśmy się także problematyką motywacji kluczowych pracowników.

Drugiego dnia Kongresu zaprosiliśmy natomiast na cykl warsztatów tematycznych, które pozwoliły Państwu zdobyć bardzo narzędziową wiedzę ułatwiającą podejmowanie codziennych wyzwań.

Wydarzenie gwarantowało wysoki poziom merytoryczny, ale również okazało się bardzo ważne dla integracji środowiska związanego z rynkiem kapitałowym w Polsce.

Dodatkowe Informacje

Profilaktyczne badania kardiologiczne

W trakcie pierwszego i drugiego dnia Kongresu, uczestnicy  mieli okazję wykonać profilaktyczne badania kardiologiczne. Badania zostały przeprowadzone przez lekarzy internistów oraz ratowników, pracujących na co dzień w Centrum Zdalnej Opieki Medycznej, działającym w Centrum Medycznym iMed24, w Krakowie.

SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE BADANIA

Badanie trwało około 25 minut i obejmowało m.in.: wykonanie badania EKG, pomiar ciśnienia tętniczego krwi, pomiar masy i składu ciała. Konsultacja EKG z lekarzem internistą odbywała się zdalnie, za pośrednictwem platformy Comarch e-Care, która pozwala na odbieranie i przetwarzanie danych medycznych oraz danych zgromadzonych z urządzeń pomiarowych, kontrolujących określone parametry życiowe pacjentów. Na koniec badania uczestnicy otrzymali również od ratownika wydruk zaleceń lekarskich. Po dodatkowe informacje zapraszamy na stronę: http://www.comarch.pl/healthcare/produkty/opieka-zdalna/e-care/

Zapraszamy do zapoznania się z poprzednią edycją Kongresu HR

10:00 - 11:15
Rejestracja gości i powitalna kawa
11:15 - 11:30
Otwarcie Kongresu
Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
11:30 - 12:30
Biznesowe wymagania wobec HR
  • HR wczoraj i dziś - ewolucja dokonana a pożądana
  • Zarządzanie najważniejszym zasobem przedsiębiorstwa
  • Wybór najistotniejszych działań wobec ograniczeń budżetowych i kompetencyjnych

Uczestnicy:
Jarosław Adamkiewicz, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia, Prezes Zarządu, Grupa Wadwicz
Anna Gnoińska, Dyrektor Departamentu ds. Personalnych, TAURON Ciepło Sp. z o.o.
Paweł Markowski, Członek Zarządu, Odpowiedzialny za rozwój nowych produktów, Benefit Systems S.A.
Agnieszka Węglarz, Dyrektor Programu ICAN Total Marketing B2B, Harvard Business Review Polska.
Prelegent: 

Krzysztof Ogonowski Prezes Zarządu, BPI Polska
12:30 - 13:00
Przerwa kawowa
13:00 - 14:00
Nowe wyzwania HR spółek giełdowych od 2017
  • Powiązanie wymogu raportowania CSR z wielkością zatrudnienia
  • Pojęcie pracownika w prawie polskim i unijnym – podobieństwa i różnice
  • Podmioty objęte obowiązkiem raportowania – jak rozumieć kryterium średniej liczby 500 pracowników
  • Problematyka współpracy w oparciu o umowy cywilnoprawne

Uczestnicy:
Jacek Kowalski, Członek Zarządu ds. Zasobów Ludzkich, Orange Polska S.A.
Marzena Łabędź, Radca prawny, Dyrektor Działu Prawa Pracy, Partner w Kancelarii Sadkowski i Wspólnicy S.K.A.
Elżbieta Rosiak, Dyrektor Departamentu Relacji Pracowniczych, Bank Pekao S.A.
prof. nadzw. dr hab. Mirosław Włodarczyk, Kierownik Katedry Prawa Ubezpieczeń Społecznych i Polityki Społecznej, Kierownik Zakładu Prawa Rynku Pracy, Katedra Prawa Pracy Uniwersytetu Łódzkiego
Prelegent:

Czesław Sadkowski Radca Prawny, Partner Zarządzający Kancelarią Sadkowski i Wspólnicy S.K.A.
14:00 - 15:00
Lunch
15:00 - 16:00
Zmiany demograficzne - nowa rola i wyzwania dla HR
  • Rynek pracy i zabezpieczenie emerytalne w przyszłości
  • Zagrożenia, szanse i wyzwanie dla pracodawców
  • Jak optymalizować strategię HR, by zyskać na nadchodzących zmianach
  • Edukacja ekonomiczna, jako narzędzie CSR i HR

Uczestnicy:
Jacek Jaczyński, Dyrektor Personalny i Administracji, Lotte Wedel Sp. z o.o.
Anna Karaszewska, Prezes Zarządu, INGEUS Sp. z o.o.
prof. UW dr hab. Jacek Męcina, Doradca Zarządu Konfederacji Lewiatan
Małgorzata Rusewicz, Prezes Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych
Prelegent:

Paweł Oksanowicz Redaktor MUZO.FM, Prowadzący program BIZON, Biznes Odpowiedzialny i Nowoczesny
16:00 - 16:30
Przerwa kawowa
16:30 - 17:30
Motywacja kluczowych pracowników
  • Redefinicja pojęcia kluczowych pracowników
  • Pozafinansowe systemy motywacyjne
  • Profilaktyka medyczna jako czynnik podnoszący motywację i wydajność pracowników

Uczestnicy:
Agnieszka Lechman-Filipiak, Radca prawny, Partner kierująca praktyką prawa pracy, DLA Piper
Piotr Madej, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Działu Rozwoju Rozwiązań Telemedycznych, Comarch Healthcare
Wojciech Sularz, Właściciel Tatra Holding
Dariusz Witkowski, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Prelegent: 

Mirosław Kachniewski Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
18:00 - 19:30
Mini Olimpiada Firmowa
20:00 - 00:00
Wieczorna Gala
07:30 - 08:30
Śniadanie (dla osób korzystających z noclegu)
09:00 - 11:30
Pierwsza tura warsztatów tematycznych
11:00 - 12:30
Druga tura warsztatów tematycznych
11:30 - 11:00
Przerwa kawowa
12:30 - 13:30
Lunch
Zdjecie prelegenta Mirosław Kachniewski

Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

Zdjecie prelegenta Krzysztof Ogonowski

Prezes Zarządu, BPI Polska

Zdjecie prelegenta Czesław Sadkowski

Radca Prawny, Partner Zarządzający Kancelarią Sadkowski i Wspólnicy S.K.A.

Zdjecie prelegenta Paweł Oksanowicz

Redaktor MUZO.FM, Prowadzący program BIZON, Biznes Odpowiedzialny i Nowoczesny

Partner Instytucjonalny
Partnerzy Strategiczni
Partnerzy
Partner Technologiczny
Partner Organizacyjny
Krzysztof Ogonowski

Krzysztof Ogonowski

Prezes Zarządu, BPI Polska

Życiorys
Michał Bud-Gusaim

Michał Bud-Gusaim

Członek Zarządu, BPI Polska

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Cel warsztatu „Laboratorium trudnej zmiany”:

  • ekspercka analiza projektu zmiany w firmie pod katem tego, jak należy go optymalnie wdrożyć, wypracowanie rekomendacji dla osób odpowiedzialnych za wdrożenie,
  • wymiana doświadczeń i dobrych praktyk między uczestnikami warsztatu. 

Jak skutecznie wdrożyć trudną zmianę, w jaki sposób przygotować i wdrażać, aby osiągnąć cele biznesowe pomimo spodziewanego silnego oporu?

  1. Jakie są kluczowe czynniki sukcesu dla powodzenia trudnych zmian – na przykładach uczestników. Na ile mój projekt spełnia kryteria potencjalnego sukcesu?
  2. Jak przygotować trudną zmianę w organizacji, aby uniknąć oporu lub go zminimalizować? Jak tę zmianę komunikować i zarządzać informację o niej?
  3. Jak zbudować poparcie wśród najwyższej kadry kierowniczej?
  4. Co zrobić, aby średni szczebel kierowniczy przyjął zmiany jako swoją – nawet wtedy, gdy początkowo się z nimi nie zgadza?
  5. W jaki sposób dział HR może wesprzeć ten proces zmian? 

Formuła:

  • grupa max 7 osób omawia podczas warsztatu wybrany kluczowy projekt zmiany w organizacji,
  • prowadzący oraz inni uczestnicy wspólnie analizują projekt pod kątem możliwości i warunków sukcesu skutecznego wdrożenia zmiany,
  • spotkanie ma charakter konsultacji, jest przeznaczone dla osób odpowiedzialnych za wdrożenie istotnych zmian w organizacji,
  • decyduje kolejność zgłoszeń, w ramach zgłoszenia prośba o podanie tematyki projektu, który będzie przedmiotem dyskusji – zachęcamy do wzięcia pod uwagę projektów, które niosą szczególnie trudne zmiany dla organizacji i pracowników,
  • UWAGA: podczas warsztatu nie ma konieczności dzielenia się informacjami poufnymi.
Monika Kolasińska

Monika Kolasińska

Radca Prawny Kancelaria Sadkowski i Wspólnicy

Życiorys

OPIS WARSZTATU

  • Co Inspekcja może skontrolować i jak przygotować się do takiej kontroli? – omówienie planowanych zmian związanych z kontrolą PIP,
  • Jakie są etapy kontroli i obowiązki pracodawcy w trakcie jej trwania?
  • Czy pracodawca może odmówić Inspektorowi prawa do dokonania określonych działań?
  • Kto może reprezentować pracodawcę w czasie kontroli,
  • Miejsce i czas kontroli. Jak długo może trwać kontrola?
  • Co najczęściej budzi zastrzeżenia PIP?
  • Jakie sankcje może stosować PIP?
  • Jak czytać protokół pokontrolny i jak zgłaszać do niego zastrzeżenia?
  • Jakie obowiązki może nałożyć PIP po dokonaniu kontroli?
  • Odwołanie od decyzji inspektora PIP,
  • Case study
Marzena Łabędź

Marzena Łabędź

Radca prawny, Dyrektor Działu Prawa Pracy, Partner Kancelaria Sadkowski i Wspólnicy

Życiorys

OPIS WARSZTATU

  • O czym pracodawca ma obowiązek informować radę pracowników?
  • W jakim zakresie pracodawca musi współpracować ze związkami zawodowymi i jakie informacje zobowiązany jest im przekazywać?
  • Dobro przedsiębiorstwa oraz jego tajemnice handlowe – o czym rada pracowników i związek zawodowy muszą a o czym nie muszą być informowane?
  • Co grozi pracodawcy za odmowę udzielenia informacji radzie pracowników lub związkowi zawodowemu?
  • Naruszenie tajemnicy przez członków rady pracowników lub związku zawodowego – jaką odpowiedzialność mogą ponieść osoby naruszające?
  • Omówienie przykładów z praktyki.
Agnieszka Lechman-Filipiak

Agnieszka Lechman-Filipiak

Partner, DLA Piper Wiater

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Umowy na czas określony - warunki skutecznego zawarcia, w tym:
  • nowe warunki zawierania umów na czas określony;
  • przekształcenie umowy terminowej w umowę na czas nieokreślony;
  • dopuszczalne wyjątki przy stosowaniu umów na czas określony;
  • umowy długoterminowe; doprecyzowanie zasad stosowania umowy na okres próbny

Umowy na czas określony - warunki skutecznego wypowiedzenia,  w tym:

  • nowe okresy wypowiedzenia;
  • zastosowanie wprowadzonych ograniczeń do umów zawartych przed wejściem w życie ustawy;
  • zasady wypowiadania umów na czas określony

Pozostałe istotne zmiany w prawie pracy, w tym:

  • zwolnienie pracownika z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia;
  • notyfikowanie nieobecności w pracy w razie choroby - elektroniczne zwolnienia lekarskie;
  • oskładkowanie umów cywilnoprawnych nowe uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy;
  • implementacja zmian w regulacjach wewnętrznych pracodawcy.
Jarosław Adamkiewicz

Jarosław Adamkiewicz

Prezes Zarządu Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia Prezes Zarządu Grupa Wadwicz

Życiorys

OPIS WARSZTATU

Rokrocznie na rynku powstaje ponad 1,5 tysiąca nowych agencji zatrudnienia. Nieuczciwe praktyki małych, niedoświadczonych agencji zatrudnienia przekładają się nie tylko na wizerunek branży, ale również pracodawców. O czym należy pamiętać wybierając partnera do współpracy? Jak wykorzystać potencjał agencji do budowania wizerunku dobrego pracodawcy? Kiedy korzystać z własnych zasobów działu kadr, a kiedy z profesjonalnej Agencji Zatrudnienia?
Wojciech Sularz

Wojciech Sularz

Właściciel Tatra Holding

Życiorys

OPIS WARSZTATU

W czasie tegorocznej edycji Kongresu HR zaprezentujemy Państwu pilotażowy program wdrożenia w działania HR firmy projektu „Olimpiady Firmowej”, jako sposobu na pozafinansowe motywowanie pracowników. Projekt dedykowany jest do dyrektorów działów HR spółek giełdowych w celu przedstawienia nowej - sportowej formuły wyjazdów integracyjnych. Rozgrywki sportowe, wspólna zabawa, przełamywanie barier, integracja w „aktywnej” formie to tylko niektóre z elementów składających się na unikalną atmosferę wydarzenia, tworzonego na wzór Letnich Igrzysk Olimpijskich. Zademonstrujemy jak skutecznie przekonywać pracowników, iż mają w firmie dogodne warunki do zawodowego i osobistego rozwoju oraz mobilizować zespół do długoterminowej pracy w firmie.

Marta Irena Radek

Marta Irena Radek

Koordynator Kongresu HR i RI

tel.: 506 083 400 / (22) 826 26 89

e-mail: hr@seg.org.pl

Data aktualizacji: 2021-07-26

Zobacz również:

Szybkie menu